Le Forum de Meudon Triathlon

Triathlon, duathlon, trail, raid...

Vous n'êtes pas connecté. Connectez-vous ou enregistrez-vous

Pb Baromètre/Altimètre Garmin 910XT

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas  Message [Page 1 sur 1]

1 Pb Baromètre/Altimètre Garmin 910XT le Jeu 15 Sep 2016 - 13:53

nadja

Bavard
Si ça arrive à moi, je me dis que ça pourrait aussi arriver aux autres, donc je partage l'info...

Si votre montre garmin910XT (et pê les autres versions) vous donne des altitudes de dingues, voir plus rien...
Il se peut que les petits trous du baromètres sont bouché... un grain de sable, ou pour mon cas la crème solaire...  sunny

Voilà comment détecter le problème, et après un bon nettoyage tout revient comme avant:

To determine if your barometer is faulty. go in to the diagnostics mode:
1. Power off the 910XT
2. While first pressing and holding down the Enter button, press and hold the Power button.
3. Continue to hold both the Enter key and Power button until the diagnostic screen appears.
4. Release both buttons.

Now that you are in the diagnostic screen, press the Mode button, exactly 7 times. The 910XT should beep each time the Mode button is pressed.
If the third line called “Baro Alt” shows 65,000 ft or 20.00 m and the fourth line under “Baro Pressure” shows 0, then your unit is faulty.
Power off the 910XT to exit out of diagnostics mode.

Clean the two Barometric holes on the back behind the Mode button. Use a toothbrush or firm piece of fishing nylon or a thin tooth brush you might use to clean between your teeth and some warm hottish water and dishwashing fluid. Then hold the Enter Button down and press and hold the On / Off button until the unit goes into Diagnosis. Then press the Mode button 7 times (it will peep each time) to take you to the Baro page. You should see all the values have been reset to zero. Hold the Off button to power off. Go into the Diagnosis view first if you wish to see what the values on page 7 are before you clean the unit.

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut  Message [Page 1 sur 1]